Skip to content

I OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA STUDENCKA „MEDIA-KOMUNIKACJA-INNOWACJA”

REGULAMIN KONFERENCJI 

I Ogólnopolskiej Studenckiej Konferencji Naukowej pt. „Media – Komunikacja – Innowacja” to wydarzenie organizowane przez Koło Naukowe Klub Dziennikarzy Studenckich Uniwersytetu Rzeszowskiego we współpracy z Samorządem Studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego oraz Studenckim Kołem Naukowym Social Mediów i Content Marketingu.

Media, komunikacja oraz innowacje to obszary, które kształtują współczesną rzeczywistość społeczną i kulturową, stawiając przed nami pytania o ich wpływ, rolę i potencjał. Zjawiska te są nie tylko przedmiotem rozważań teoretycznych, ale także mają istotne znaczenie praktyczne. Dlatego warto wziąć udział w Ogólnopolskiej Studenckiej Konferencji Naukowej „Media – Komunikacja – Innowacja”, która odbędzie się 24­­­­–25 kwietnia 2025 r. w Instytucie Polonistyki i Dziennikarstwa Uniwersytetu Rzeszowskiego w trybie stacjonarnym.

Celem konferencji jest stworzenie przestrzeni do refleksji nad rolą i przyszłością mediów oraz innowacyjnych rozwiązań w komunikacji. Zagadnienia związane z tymi obszarami nabierają szczególnego znaczenia w kontekście globalnych przemian społecznych, kulturowych i technologicznych, które wymuszają nowe podejście do tradycyjnych modeli komunikacji. Konferencja stawia przed uczestnikami pytanie, w jaki sposób media i związane z nimi innowacje kształtują nie tylko formy przekazu, ale także zmieniają nasze postrzeganie świata.

Tematyka konferencji obejmować będzie szeroki wachlarz zagadnień związanych z mediami, komunikacją i innowacjami w ich współczesnym rozumieniu. Poruszymy kwestie takie jak:

  • Rola mediów w kształtowaniu opinii publicznej.
  • Ewolucja komunikacji w dobie cyfryzacji.
  • Wpływ innowacji technologicznych na przemiany mediów.
  • Media a zmiany społeczne i kulturowe.
  • Wyzwania etyczne i prawne związane z mediami cyfrowymi.
  • Ewolucja szerokorozumianego dziennikarstwa.
  • Jak innowacje wpływają na sposób, w który się komunikujemy?
  • Jakie wyzwania i możliwości przynosi przyszłość?
  • Kim dzisiaj jest dziennikarz?

Zachęcamy do wyboru tematów zgodnych z Państwa zainteresowaniami i specjalizacją. Konferencja stawia na wolność akademicką, otwartość na różne podejścia oraz perspektywy. Oczekujemy na fascynującą dyskusję na temat fenomenu mediów oraz ich dynamicznych zmian, które kształtują nasze postrzeganie rzeczywistości.

Konferencja skierowana jest do:

  • studentów, doktorantów oraz młodych naukowców zainteresowanych szeroko pojętą tematyką mediów, komunikacji i innowacji,
  • doświadczonych badaczy i ekspertów w dziedzinie medioznawstwa, komunikacji
    i nowych technologii,
  • wszystkich, którzy pragną wziąć udział w dyskusji na temat współczesnych przemian w komunikacji.

Podczas konferencji odbędą się inspirujące panele dyskusyjne z udziałem specjalistów, a także praktyczne warsztaty (m.in. radiowe i telewizyjne), które pozwolą na zdobycie nowych umiejętności. Konferencja stworzy przestrzeń do wymiany doświadczeń.

Formy uczestnictwa:

  • Czynne uczestnictwo – zapraszamy do zgłaszania swoich abstraktów i wygłoszenia referatów na konferencji.
  • Bierne uczestnictwo – zachęcamy do aktywnego słuchania prelekcji i uczestniczenia w dyskusjach.

Zgłoszenia do udziału: Aby zgłosić swój udział jako prelegent, prosimy o przesłanie abstraktu wystąpienia (200-300 słów) oraz wypełnienie formularza zgłoszeniowego. Termin zgłoszeń upływa (23 marca 2025 r.). Wyniki naboru zostaną ogłoszone do (31 marca 2025 r.).

Opłata konferencyjna:

  • Uczestnictwo czynne (Prelegenci): (250 zł z zakwaterowaniem, 70 zł bez zakwaterowania)
  • Uczestnictwo bierne (Słuchacze): bezpłatnie

Prosimy o dokonanie płatności na numer rachunku bankowego, który zostanie przesłany zakwalifikowanym uczestnikom w wiadomości mailowej. Opłatę należy uiścić w terminie podanym w wiadomości mailowej z potwierdzeniem kwalifikacji na konferencję.

Publikacja pokonferencyjna: Po zakończeniu konferencji planujemy wydanie publikacji pokonferencyjnej, jednak jej realizacja będzie zależna od liczby autorów, którzy zdecydują się na opublikowanie swoich tekstów. Cena za udział w konferencji obejmuje koszty publikacji.

Zachęcamy do śledzenia profili społecznościowych konferencji: Instagram, Facebook oraz wydarzenie na FB.

Zobacz także